Rolety Den a noc jsou pouhým začátkem, připravujeme i další druhy stínění, říká Ondřej Holubec, CSO společnosti FEXI

Chtěli byste nahlédnout pod pokličku společnosti FEXI? Pak máte jedinečnou možnost! Vyzpovídali jsme pro Vás Ondřeje Holubce, CSO společnosti FEXI, který Vám prozradí nejen mnoho zajímavostí o roletách Den a noc, ale také novinky, které se pro Vás chystají. 

clanek_001

Dobrý den, Ondro, zkuste nám prosím popsat, co máte ve FEXI na starosti.

Dobrý den, ve FEXI mám na starosti vedení celého e-shopu, komunikaci s dodavateli, odběrateli a koordinaci práce celého týmu, který se o naše zákazníky stará. Samozřejmě na vše zmíněné nejsem sám, kromě skvělých členů týmu zákaznické podpory mi pomáhá i naše rozsáhlé marketingové oddělení. Díky tomu mám také více prostoru pro tvorbu a přípravu dalších projektů.

Proč jste se rozhodli věnovat zrovna roletám Den a noc? Jiná stínicí technika Vás nezaujala?

To víte, že zaujala! Rolety Den a noc jsou pouhým začátkem. Vybrali jsme si je na FEXI, protože jde o naprosto skvělý produkt, který kombinuje funkčnost a design za dobrou cenu. Připravujeme už však také výrobu dalších druhů interiérového stínění. Do budoucna bychom se chtěli zaměřit i na exteriérové stínění, ale to nám asi ještě chvíli potrvá. 

Nebojíte se, že je tím pádem pro teď výběr pro zákazníky omezený?

To si nemyslím. Rolety Den a noc mají opravdu velmi široké spektrum využití – od zatemnění až po designové doladění celého bytu nebo domu. Nehledě na to, že stále nabídku rozšiřujeme, například o nové barvy nebo vychytávky, jako jsou nyní bezdrátové elektrické rolety

A z pohledu Vašich osobních preferencí, jaké stínění pokládáte za nejkvalitnější a kterému byste se naopak vyhnul?

Asi nebude překvapením, že i já osobně mám momentálně rolety Den a noc. (smích) Líbí se mi, že kombinují funkčnost a design přesně tak, jak potřebuji. Z nabídky interiérového stínění se podle mě jedná o nejlepší způsob zatemnění. Napadá mě jen možnost, kdybych potřeboval některé okno opravdu otevírat dokořán, zvažoval bych rolety Plisé vrtané mezi zasklívací lišty. Ty ovšem zase nejsou vhodné pro dveře. 

A čemu bych se vyhnul? Rozhodně nejsem fanouškem klasických hliníkových žaluzií vrtaných na okno a širokých hliníkových žaluzií vrtaných do zdi či stropu. Takovéto stínění mi připadá velmi neestetické a nepraktické. Nemůžete je pořádně vyčistit, světlo Vám bude vždy prosvítat mezi lamelami a hranou okna a dírkami pro silon, zkrátka nic o co byste při každodenním používání stáli. 

Co je podle Vás na FEXI unikátní? Čím se odlišuje?

Za mě to jsou jednoznačně dvě věci. Zaprvé samotný produkt – nabízíme za velmi příznivou cenu složené rolety na míru. Rolety od FEXI mají ve všech kazetách zadní nosný profil, který je složený a sešroubovaný, navíc jsou vždy vyrobeny přesně dle zadání zákazníka. To je tím nejdůležitějším rozdílem, který u konkurence nenajdete. Také není běžným standardem, že má zákazník v ceně i vodicí silon, což je u nás samozřejmé.

Druhým pilířem FEXI je zákaznická podpora, na kterou velmi pečlivě dohlížím. Heslo náš zákazník, náš pán pro mě není jen prázdnou frází, ale beru ho zcela vážně. Snažíme se zákazníkům nákup co nejvíce zpříjemnit, vycházíme jim maximálně vstříc a plníme i nestandardní požadavky. Každou objednávku telefonicky ověřujeme a ujišťujeme se, že zákazník má správně zaměřeno. Takovýto postup je na trhu spíše ojedinělý.

Neuvažovali jste někdy o kamenných prodejnách? Přece jenom se říká, že osobní kontakt je nenahraditelný.

Ano, máme to v dlouhodobém plánu. Vyzkoušeli jsme již pilotní projekt, při němž si mohli zákazníci přijít osobně prohlédnout všechny naše látky, případně se také poradit s našimi odborníky a stínění si zakoupit. Nakonec to ale vždy dopadlo tak, že si zákazníci vybrali cca 5 vzorků, ty si vzali domů a nákup dokončili z pohodlí domova. Z toho nám jasně vyplynulo, že si chtějí lidé nejdříve přirovnat konkrétní látky k parapetu, podlaze, sedačce atd. V současné době tak nabízíme službu, kdy zákazníkovi zcela zdarma pošleme až 8 vzorků

A co expanze do zahraničí? Drží se FEXI pouze v Česku nebo jste již vyrazili i za hranice? 

Momentálně poměrně dobře fungujeme na Slovensku, další země jsou pouze v přípravné fázi. Víme, že máme velmi kvalitní produkt, proto se exportu nebojíme.

Spolupracujete také s firmami, architekty, projektanty apod.? Jak taková spolupráce vypadá?

Primárně se zaměřujeme na koncové zákazníky, proto máme koneckonců i tak nízké ceny. Nicméně nebráníme se ani spolupráce v podobě B2B, tedy s jinými podnikateli a osobami z oboru. Pro naše partnery máme připravené slevy, kompletní vzorníky, rolety zdarma a další podpůrné materiály. Víme, že někteří naši zákazníci by si rádi zaplatili komplexní službu, tedy vše od zaměření, poradenství a montáže. V tom vidím opravdu velký potenciál pro naše partnery. Musí být ovšem připraveni na to, že neposkytujeme slevy 50–60 % jako firmy, které jsou na B2B sektor zaměření, pro nás by taková spolupráce nebyla rentabilní. 

Je známo, že intenzivně pomáháte Mobilnímu hospici Ondrášek. Proč jste se rozhodli podpořit zrovna tento projekt?

To je poměrně jednoduché. Chtěli jsme nějaký lokální projekt, ať finanční pomoc zůstane v regionu, ve kterém působíme.

Přibližte prosím našim zvědavým čtenářům, jak vzniká nabídka rolet na e-shopu. Kdo například rozhoduje o barvách apod.? 

V současné době spolupracujeme s několika osvědčenými dodavateli, kteří mě převážně oslovují s nabídkou nových látek. Než se pro nějakou přímo rozhodneme, hodnotíme její kvalitu, cenu, rychlost a stabilitu dodávek, dodávaný rozměr rolet, gramáž, design a mnoho dalšího. Pokud se s dodavatelem domluvíme, látka se nafotí, nacení, vytvoří se vizualizace, nachystají se vzorky pro zákazníky a nová roleta se finálně přidá na e-shop. Poté už si ji zákazník jen vybere v rozměrech, které mu vyhovují, a my mu ji necháme vyrobit na míru dle přesného zadání. 

Připravujete nyní nějaké zajímavé novinky? Na co se můžou zákazníci FEXI těšit?

Snažíme se pro zákazníky stále přinášet něco nového. Máme již hotový kompletně nový design celého e-shopu, který přinese celou řadu zlepšení. Nově si zákazník bude moct vybrat kazetu až v detailu produktu, v čemž vidím opravdu velký posun k lepšímu od současného stavu. Dále plánujeme přidávat malý šroubovák pro dotažení silonu a rozhodně bychom chtěli do budoucna celý web zjednodušit a hlavně zrychlit. 

Překvapily Vás někdy preference zákazníků? Například stal se některý model velmi oblíbený/neoblíbený, aniž byste to nečekali? 

Osobně mě zaujalo, kolik lidí vlastně nehledá plné zatemnění. Na začátku jsme si mysleli, že nás lidé budou oslovovat hlavně proto, že chtějí co největší tmu v místnosti, ale není to tak. Zákazníci spíše touží po skloubení toho, aby do místnosti neprostupovaly přímé sluneční paprsky a zároveň aby zde zůstala co největší možná intenzita světla. A nakonec to dává smysl. Když pominu spánek, k běžnému dennímu fungování nepotřebujete absolutní tmu.

Zkuste nám nakonec prosím přiblížit trendy v roce 2021 a jak na ně zareagovalo, případně ještě reaguje, FEXI.

Jednoznačně pokračuje trend zbavování se starých rolet a žaluzií. Lidem přestává stačit pouhá funkčnost, zajímají se také mnohem více o design a estetiku. Touha zkrášlovat domov je teď navíc intenzivnější, když lidé tráví ve svých obydlích mnohem více času. Pokud se taky chystáte na nákup nového stínění, rozhodně doporučuji zvážit rolety Den a noc. Za přijatelnou cenu získáte kvalitní produkt, který kompletně změní vizuál celé místnosti. Je to taková malá, ale viditelná rekonstrukce, kterou si může udělat každý sám. Osobně teď pracuji také na tom, abychom ještě více rozšířili nabídku látek, aby si opravdu každý našel ten svůj jedinečný design, který ho charakterizuje.